Annyi biztos, a régi “normális” kerékvágás a múlté, ugyanakkor mint minden válság, ez is óriási lehetőségeket rejt magában - nyitott, gyors és jó vezetőként pedig tudnunk kell meglátni, kihasználni és hosszú távon is fenntartani ezeket.
Adja magát a kérdés, hogyan lehet egy ilyen helyzetben céget irányítani? Az újraindítás és az újjáépítés iránti vágyunk érthetően nagy, de rengeteg a kérdés, amelyet az üzleti életbe való visszatérés felvet. Milyen lelki és pénzügyi állapotban van a piac, a fogyasztók? Hogyan lehet motiválni és megnyugtatni a munkavállalókat? Milyen egészségügyi és biztonsági előírásokra van szükség a munka megszervezéséhez?
A szigorú karantén után a munkahely és az iroda soha többé nem lesz olyan, mint régen. Megtapasztaltuk a home office erejét, sokan ebben találták meg a hatékony munkavégzés kulcsát. Az irodára továbbra is szükség lesz, az emberek számára fontos a fizikai tér, a személyes találkozások, a négyszemközti beszélgetések, ugyanakkor az iroda iránti igény csökkent. A cégvezetők is belátják, több száz (olykor több ezer) embert egy épületbe, több irodahelyiségbe nap mint nap berendelni, nem fenntartható többé. A cégeket komoly kihívás elé állítja a higiénia fenntartása, a kézzel érintkező felületek minimalizálása. Ma már tudjuk, a távmunka hatékonyan működik, ráadásul az is világosan látszik, hogy ezzel a megoldással az emberek megszabadultak a bejárással járó stressztől, az utazással töltött órák felszabadultak. Nem meglepő, hogy HR-szakemberek szerte a nagyvilágban új és rugalmas munkamódszerek, technológiahasználat kidolgozásán dolgoznak.