Mi lesz, ha ősztől újra karanténba kényszerülünk?

A vírus első hullámán túljutottunk, hátradőlni mégsem tudunk, hiszen egyáltalán nem kizárt egy második. Mivel precíz előrejelzéssel nem szolgálhatunk, nem marad más, mint a felkészülés - és a világjárványra adott vezetői válaszok elemzése.

Szakértők szerint a vállalatok pénzügyi helyzete és az emberek mentális és fizikális egészsége a cégvezetők alkalmasságának természetes mércéje.

Elemzők szerint a vírus második hulláma az év második felére tehető, ami újabb kihívások elé állít bennünket: a tét ezúttal pedig nagyobb, a felkészületlen vezetők a másik hullám után már nem kapnak újabb esélyt.  A vezetőknek eddig volt idejük arra, hogy megmutassák, alkalmazkodni tudnak az új helyzethez, fent tudják tartani a vállalat jól olajozott üzletmenetét.

Az elmúlt hónapokban kiderült, a vállalat életében mik azok a területek, funkciók, amik megerősítésre szorulnak. Ne dugjuk a fejünket a homokba, helyette vizsgájuk meg, mik a gyenge pontok, a krízisre adott reakció során hol hibáztunk - és tudatosítsuk, a koronavírust több, sőt másféle hullám is követheti.

A krízis során egyértelműen kiderült, hogy a cégen belüli (vezető-alkalmazott közötti) kommunikációt alábecsülni nem szabad. A nagy médiazajban (aminek gyakran része a félreinformálás és a hisztériakeltés), kritikus fontosságú, hogy a vállalat vezetője érthetően, határozottan kommunikáljon.

Főleg a nagyobb vállalatok esetén szükség van kockázatkezelési tanácsokra (profi stáb)

A tudás hatalom

A vezetőknek fel kell ismerniük, a rugalmasság és az alkalmazkodóképesség, a munkakörök átszervezése, optimalizálása elengedhetetlen. Mi kell ehhez? Olyan vállalatvezetők, akik átlátják, a rendszer úgy maradhat életben,

  • ha szakmai tudás, szerepkör, habitus, erősség alapján minden kolléga a helyére kerül;
  • ha olyan emberekkel veszik körül magukat, akik tudják és látják, szakmai fejlődésre van szükség az életben maradáshoz, más szerepekben és feladatkörökben is helyt kell állniuk. A krízisheyzet legnagyobb nyertese a jolly joker munkaerő, aki szükség esetén más feladatkör ellátására is képes. (Példának okáért, a Bank of America 3000 bankfiókban dolgozó alkalmazottját “ültette át” telefonos ügyfélszolgálati pozícióba, hogy az ügyféltámogatáson ne essen csorba. Az átszervezés képzéseket igényel, a képzett munkaerő értéket jelent, hiszen ott tud helytállni, ahol aktuálisan a legnagyobb szükség van rá). A képzések számos vállalatnál a kollégák által valósult meg.

A krízishelyzet arra is rávilágított, hogy a vállalat többek között a csapatjáték miatt maradhat életben.

Osszd meg másokkal is: