Szakértők szerint a vállalatok pénzügyi helyzete és az emberek mentális és fizikális egészsége a cégvezetők alkalmasságának természetes mércéje.
Elemzők szerint a vírus második hulláma az év második felére tehető, ami újabb kihívások elé állít bennünket: a tét ezúttal pedig nagyobb, a felkészületlen vezetők a másik hullám után már nem kapnak újabb esélyt. A vezetőknek eddig volt idejük arra, hogy megmutassák, alkalmazkodni tudnak az új helyzethez, fent tudják tartani a vállalat jól olajozott üzletmenetét.
Az elmúlt hónapokban kiderült, a vállalat életében mik azok a területek, funkciók, amik megerősítésre szorulnak. Ne dugjuk a fejünket a homokba, helyette vizsgájuk meg, mik a gyenge pontok, a krízisre adott reakció során hol hibáztunk - és tudatosítsuk, a koronavírust több, sőt másféle hullám is követheti.
A krízis során egyértelműen kiderült, hogy a cégen belüli (vezető-alkalmazott közötti) kommunikációt alábecsülni nem szabad. A nagy médiazajban (aminek gyakran része a félreinformálás és a hisztériakeltés), kritikus fontosságú, hogy a vállalat vezetője érthetően, határozottan kommunikáljon.
Főleg a nagyobb vállalatok esetén szükség van kockázatkezelési tanácsokra (profi stáb)
A tudás hatalom
A vezetőknek fel kell ismerniük, a rugalmasság és az alkalmazkodóképesség, a munkakörök átszervezése, optimalizálása elengedhetetlen. Mi kell ehhez? Olyan vállalatvezetők, akik átlátják, a rendszer úgy maradhat életben,
A krízishelyzet arra is rávilágított, hogy a vállalat többek között a csapatjáték miatt maradhat életben.