A The Economist szerint a Tiktokos pénzügyi tanácsok elsősorban a fiatalok körében terjednek villámgyorsan: a megkérdezett 18 és 40 év közötti amerikai állampolgárok nagyjából negyede keresett már pénzügyi tanácsokat a platformon, ebből a 18-24 évesek 41 százalékot tettek ki. Magyarországon ugyan a számok még meg sem közelítik ezt az arányt, de mindenképp érdemes fenntartásokkal fogadni a pénzügyi tartalmakat a közösségi média felületein, mivel ezek rendkívül torz, fals információkat közvetíthetnek, ezáltal veszélyeket hordozhatnak magukban. Egyáltalán nem biztos, hogy a hitelkártya-adósság kezeléséről, a tőzsdézésről, a jelzáloghitelekről, vagy a megtakarításokról a Tiktok-on keresztül kaphatjuk a leghasznosabb információkat, és nem, nem valószínű, hogy az itteni tippek által fogunk meggazdagodni.
Természetesen vannak olyan felhasználók, akik maguk is befektetők és szakmai tudással rendelkeznek, de még ők sem fognak tudni mindenki számára használható, megfogható információkat átadni, ugyanis a pénzügyi tanácsadás egy személyre szabott szolgáltatás, szakmaiatlan, ha általános ötletekben nyilvánul meg. A legtöbb esetben azonban ezen a platformon olyan amatőrök osztogatnak tanácsokat, akik azért sikeresek, mert szerencséjük volt, de nincs mögöttük szakmai képzettség, vagy ami még rosszabb, sok átverésbe is bele lehet futni.
Egy dolgot mindenképp érdemes szem előtt tartanunk: Nincs olyan, hogy gyors és kockázatmentes meggazdagodás. Ha ezzel az ígérettel találkozunk, hiába csábító az ajánlat, lapozzunk tovább, mert nem igaz! Természetesen nem csak önjelölt pénzügyi tanácsadók készítenek videókat, találkozhatunk hasznos tartalmakkal is, amiből inspirálódhatunk, de érdemes óvatosan és kellő szkepticizmussal kezelni minden közösségi média tartalmat. Ne fektess be egy Tiktok videó alapján!
Fontos tanács még, hogy próbáld meg szűrni a tartalmakat, kutasd fel, kik azok, akik hitelesek számodra, akik értékes, edukatív tartalommal szolgálnak. A személyes pénzügyekkel kapcsolatos tudás minden életkorban hasznos, és külön jó, hogy a fiatalok érdeklődnek, de a közösségi média önmagában nem elegendő információforrás. Ha pénzügyi döntés előtt állsz, mindenképp érdemes személyesen felkeresned egy szakértői csapatot és a segítségükkel körüljárni a témát.